توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت
سرخط خبرها

فرصت ارسال مقالات به همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی تمدید شد

  • کد خبر: ۱۹۰۰۱۷
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
فرصت ارسال مقالات به همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی تمدید شد
دبیر علمی نخستین همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی گفت: این همایش بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا نیمه آبان‌ماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را ارسال کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر علمی نخستین همایش علمی هیات و آئین‌های مذهبی امروز در نشست خبری تشریح این همایش با بیان اینکه هیات یک امر بزرگ تمدنی اسلامی شیعی است، اظهار کرد: هیات‌ها از بدو شکل‌گیری دارای ارزش‌های فراوان و کارکرد‌های ارزشمندی بودند که باعث تقویت ایمان، حس نوع‌دوستی و رسیدگی به هم نوع، آگاهی‌بخشی به مخاطبان هیات در مسائل معرفتی و ایجاد شور دینی و همچنین مسائل انسانی و موارد گوناگون دیگر بوده است.

نقش تاریخی هیات 

محمدحسن رجبی دوانی ادامه داد: در فتنه ۸۸ همین هیات‌ها بودند که آتش فتنه را خاموش کردند و این سابقه نشان می‌دهد که هیات نقش تاثیرگذاری در تاریخ ما داشته است.

رجبی دوانی تاکید کرد: در این همایش فراخوان اعلام شده و علاقمندان می‌توانند تا نیمه آبان‌ماه چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال و تا نیمه آذر هم چکیده مقالات بررسی و پس از ارزیابی؛ مقالات برگزیده انتخاب خواهند شد و در بهمن‌ماه اختتامیه این همایش برگزار خواهد شد.

اثرگذاری در لحظه‌های خطیر اجتماعی

در بخش دیگری از این نشست عضو هیات علمی نخستین همایش علمی هیات و آئین‌های مذهبی با بیان اینکه هدف از برپایی این همایش بالاتر بردن قامت هیات است، تصریح کرد: شناخت هیات تنها شناخت یک تشکل نیست بلکه شناخت مردم در حوزه روان‌شناسی، اجتماعی و فرهنگی است.

محمدرضا سنگری ادامه داد: امروز هیات برای مدیحه‌سرایی و برگزاری آئین‌های مذهبی نیست. امروز در لحظه‌های خطیر اجتماعی حضور هیات را می‌بینیم، در دوران کرونا، سیل و سایر اتفاقات شاهد حضور هیاتی‌ها هستیم و حتی حضور آن‌ها مجموعه‌های رسمی کشور را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

سنگری بیان کرد: امروز هیات‌های ما اهداف اجتماعی و دینی را در غیر از آئین‌های دینی برعهده دارند و زمینه‌های کمک به مردم در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

عضو هیات علمی این همایش خاطرنشان کرد: حوزه کارکردی هیات بسیار وسیع و گسترده است، در اندیشکده هیات مجموعه‌ای با عنوان «منظومه هیات» را ایجاد کرده‌ایم که ۴۰۰ موضوع در مورد کارکرد‌های هیات در آن احصاء شده است.

وی ابراز کرد: در فضای رسمی رسانه‌های کشور فضایی برای هیات تعریف شده است و جدای از صدا و سیما، رسانه‌های برخط هم هیات را پیگیری و به آن می‌پردازند.

فرصت ارسال مقالات به همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی تمدید شد

فرصت ارسال مقالات تمدید نمی‌شود

دبیر اجرایی نخستین همایش علمی هیات و آئین‌های مذهبی در بخش پایانی این نشست یادآور شد: قرار است این همایش هر ساله برگزار و دبیرخانه ثابتی در دانشگاه امام صادق (ع) داشته باشد، تلاش ما بر این بوده است که دانشجویان سراسر کشور در این همایش مشارکت داشته باشند و از این رو دانشگاه‌های سراسر کشور با این همایش درگیر کرده‌ایم.

سیدابوالحسن حسینی ادامه داد: پیش نشست‌های علمی را هر هفته خواهیم داشت و هدف این است که در دانشگاه‌های مختلف نشست‌های را داشته باشیم.

حسینی تاکید کرد که ارسال مقالات تمدید نخواهد شد و اختتامیه همایش نیز در ایام شعبان برگزار می‌شود.

وی همچنین از تولید و انتشار کتابی در خصوص حوزه تاریخ و سیر تحول عزادای در هیات‌ها خبر داد که در این همایش رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->